آخرین ارسال های انجمن
جستجوگر وب
دانلود رمان عشق و خرافات


دانلود کتاب رمان عشق و خرافات
فهیمه رحیمی

مشخصات کتاب
عنوان: عشق و خرافات
نویسنده: فهیمه رحیمی
صفحات: ۳۴۶
حجم: ۲٫۸۴MB

خلاصه کتاب: بخشی از صفحه اول کتاب
محبوبه، محبوبه، اين صداي بانگ مادر عزيز و بزرگ خانواده الماسي است كه ترا مي خواند و من اينجا روي صندلي چوبي در زير درخت سيب نشسته ام و ترا مي بينم كه آرام و متين از در اتاق خارج مي شوي و به سوي مادرم كه در حال باغباني است به حركت درمي آيي و آرام بانگ ميزني آمدم زن عمو! تو پيراهني پليسه به رنگ مغز پسته اي به تن داري و موهايت كه چندان زيبا نيستند از زير روسري ساده ات براي آنكه هوايي بخورند سرك كشيده و خود را به نمايش گذاشتهاند.
موهايي به رنگ شب پرچين و شكن كه گواهي ميدهند هرگز دست آرايشگري لمسشان نكرده و آنها را آرايش نكرده. كفش بي بند كتاني سفيد رنگت پاهاي ظريف و كوچكت را پوشانده و هنگامي كه به سوي مادرم پيش ميروي كوچكترين صدايي از گامهايت بر روي سنگفرش باغ به گوش نمي رسد. نميدانم چرا دوست دارم دزدانه به تو از زير عينكي كه بر چشم دارم نگاه كنم و تو را و فقط تو را توصيف كنم. به گمانم اين باغ متروك مانده يادگار اجداد تنها با بودن تو روح و نشاطي گرفته است.
تو چند گلدان گل شمعداني را روي ٔ لبه سيماني هره به ترتيب كنار هم مينشاني و از آبپاش كه گمان داري خنكتر است بر برگهاي گل مي نشاني و لحظاتي به تماشايشان مي ايستي و بعد متوجه حضور من در زير درخت ميشوي و سپس بدون هيچ واكنشي نگاه به بالاي درخت و شايد هم آسمان مياندازي كه آبي و بدون ابر است. زمان در اين خانه متروك به جاي مانده از صد و شايد هم بيش مرده و اجدادمان آن را در انتهاي باغ زير آن درخت نارون در تابوتي چوبي دفن كرده اند و نسلي پس از نسل ديگر به نگهباني از اين گور پرداخته اند تا اينك كه به من و تو رسيده است

ادامه مطلب

موضوعات: رمان و کتاب ,
[ دوشنبه 25 مرداد 1395 ] [ ] [ حسام ] [ بازدید : 337 ] [ نظرات (0) ]
آخرین مطالب
رزا : قسمت اول (پنجشنبه 18 آبان 1396)
ارسالی از مینا جدید (پنجشنبه 18 آبان 1396)
ارسالی از هانیه : داستان پدرم (یکشنبه 27 فروردین 1396)
ارسالی از ریحانه : هفت تپه (یکشنبه 27 فروردین 1396)
صفحات وب